Este o strada bizara, dar in acelasi timp placuta si
interesanta, situata in Sinsa-dong si reprezinta ”locul unde trebuie sa fi” si
”locul unde sa fi vazut” pentru trendsetter-ii si fashion guru-isitii din
Seoul. Acest mini-cartier castiga tot mai multa recunoastere la nivel mondial
si din ce in ce mai multe branduri cu renume sunt in competite pentru a
inchiria spatii pe una dintre cele mai trendy promenade din Seoul.
Asa cum moda se schimba de-a lungul anilor, asa si zonele
cele mai populare si trendy din Seoul
sunt in continua schimbare. In timpul anilor ’60 si ’70 tinerii din Seoul se inghesuiau
inspre Jongno si Myeong dong in Gangbuk (partea de nord a Hangang (Raul Han)).
Aceste zone erau sinonime cu muzica cantata la chitara, moda retro si
libertatea literaturii. Anii ’90 au reprezentat apogeul locului numit Apgujeong din Gangnam (sudul
Hangang) “locul unde sa fi” pentru viata de noapte, shopping de mare calitate
si restaurante fancy. Dar astazi, daca
intrebi orice tanar din orasul Seoul iti va spune ca locul cel mai ravnit in care sa fi si sa fi vazut este fara dar si
poate Garosugil, din vecinatatea Gangman din Sinsa-dong.
Garosugil
inseamna “trei-strazi-aliniate” si se intinde intre statia Sinsa si statia
Apgujeong. Adresa oficiala este Dosan-daero buk 5-gil, dar este mai popular
numele de Garosugil mai ales ca aici cresc copacii ginkgo care sunt insiruiti
de-a lungul strazii de aproape 700 de
metri lungime, care ii confera acestui loc trendy o imagine frapanta.
Copacii
ginkgo au fost plantati la inceputul anilor ’80 ca parte a Saemaeul Undong, un
proiect de reabilitare a zonei. Atunci au inceput sa se deschida aici galerii
de arta si magazine de antichitati, conferind strazii o alura artistica. La
sfarsitul anilor ’90 multe dintre galeriile de arta au inceput sa fie mutate in
astazi faimosul Insadong, iar in locul lor au aparut agentii si ateliere de
design. Apoi, multi tineri artisti si-au deschis propriul atelier si designeri
ai industriei de moda si-au lansat brandurile. Si astfel, cu trecerea anilor,
acest loc a devenit cunoscut ca si “Strada Designerilor”.
Sarm Boem
In zilele noastre, Garosugil adaposteste un numar impresionant de cafenele, restaurante, baruri cu terasa fiecare si multe magazine de moda, toate parca unite intre ele cu scopul de a crea locul ideal de intalnire al tinerilor. In timp ce despre alte zone din Gangman se spune ca sunt moderne si fancy, Garosugil aduce un farmec boem cu ale sale restaurante si cafenele in aer liber si multimea de boutique-uri. Exteriorul cladirilor aici, este diferit de alte districte cu magazine din Seoul. Multe dintre magazinele de imbracaminte au o sclipire aparte- boutique-uri stilate cu intrari luminoase si vitrine largi in stil francez sunt toate aliniate de-a lungul strazii impeuna cu brunch-café-urile de pe trotuare si iti dau impresia ca te afli in Paris sau New York- SoHo.
Magazinele
pun la dispozitia clientilor sai haine si genti ultimul trend, iar pentru aceia
care sunt cumparatori priceputi in ale modei exista acele boutique-uri ale
designerilor care se lauda cu o gama de imbracaminte si incaltaminte realizate
la comanda. Vanzatori stradali isi
desfasoara gheretele cu haine stil vintage sau accesorii handmade.
Vizitatorii
vin aici pentru cumparaturi, dar multi vin si numai pentru cafenelele uncie, de
negasit nicaieri altundeva in Seoul. Deserturi delicioase care se pot gusta in
Garosugil sunt prajiturele in culori pastel, tarte si briose cu fructe si un
desert din fasole rosie coreeana pe cuburi de gheata, numit patbingsu.
Interiorul restaurantelor aduc si ele un stil unic si bizar, pastrand reputatia
zonei, insa de cele mai multe ori cei care vin aici prefera sa stea pe terasele
de pe trotuar, unde pot sa vada pe altiisi sa fie vazuti de altii. Chiar si
cand vremea e rece, tinerii fete si baieti stau afara cu paturi calde si
inconjurati de radiatoare.
“Strada
Antena” pentru fashion brandurile mondiale
Garosugil
este o zona relativ tanara a orasului Seoul. A devenit faimos doar de cativa
ani printre trendsetter-ii din Seoul, dar s-a raspandit foarte repede ca fiind
locul cel mai trendy din Seoul. Industria modei, nationala si internationala a
inceput sa recunoasca acest fapt. Atat pentru brandurile din industria modei de
pe plan national si international cat si pentru brandurile cosmetice, Garosugil
este sinonim cu “strada antena”, o strada unde poate fi testata tendinta evolutiva
a consumatorilor. In decembrie 2011, marele brand american Fossil si-a deschis primul magazin
pe o strada, in Asia.
“Coreea de
Sud este promovata ca fiind tara care impune trendul in Asia, iar Garosugil
este locul unde vin toti impatimitii modei “ spune Lee Soyeong, managerul Fossil in Coreea de Sud, adaugand ca “Un
magazin pe aceasta strada are o nemasurabila valoare pentru industria
ceasurilor de marca”.
Marci de
renume precum Massimo Dutti si Forever21
si-au deschis pe aceasta strada magazine anul trecut (2011), iar Zara si
Lacoste sunt alte nume care se pregatesc sa invadeze Garosugil.
Text preluat si tradus de cielle din revista ~Korea Cluture&People~
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu