18.8.09

Magic de Melissa Bank opinii,povestire,rezumat,parere




In descrierea de pe coperta 4 a cartii sau pe internet, pe site-ul editurii, sunt doar cuvinte de lauda la adresa romanului.Asa ca, am fost foarte nerabdatoare sa citesc romanul.Pe mine personal, m-a dezamagit tema.Daca pot sa zic asa.
In primul rand, romanuul e ambiguu.Nu am inteles incotro se indreapta.E vorba de o familie de evrei, accentul cazand pe fata Sophie (al 2-lea copil din 3; ceilalti sunt baieti).Incepe din copilaria lui Sophie, la un eveniment specific evreilor(un fel de botezare a unei verisoare a lui Sophie).Timpul folosit ingreuneaza cititul(nu prea e folosit timpul prezent sau perfect compus, e un imperfect dand impresia de o povestire care nu se mai termina)Nu prea are actiune si suspans si emotie.
Apoi, e vorba despre cuprinsul romanului.Ai crede ca prezinta evolutiv viata lui Sophie, pentru ca sa ajunga la un punct culminant, insa nu e asa.Dupa ce prezinta o mica perioada din copilarie, de la varsta de 12 ani(povesteste despre un episod cand trebuisa sa faca invete ebraica) abandoneaza complet personajele de atunci si trece la vremea colegiului/facultatii si vorbeste despre fata cu care impartea camera si cateva evenimente de atunci.Abandoneaza din nou personajele si urmeaza ceva povestire din slujba ei la o editura.Din nou- mi se pare mie poate- insignificant.Trece mai departe, bineinteles ea inainteaza in varsta, si urmeaza un capitol(daca pot sa zic asa) cu o veche foarte buna prietena de la scoala,nementionata anterior. Apoi iar trece peste cativa ani,abandonand brusc viata si oamneii ce o inconjurau, neexplicand cum a ajuns de exemplu sa lucreze in alt loc, sau ce s-a intamplat cu fostul iubit, pentru ca acum are altul sau nu are.Este trista ca a murit un iubit,poate marea ei iubire,dar cititorul nici macar nu a avut ocazia sa-l cunoasca,asa ca pare irelevant sa vorbeasca despre asta.In fine lucrurile evolueaza parca intr-un ritm lent si prea banal.Intamplarile povestite nu sunt un roman propriu zis, ci mai multe povestiri adunate intr-o carte darcare luate separat nu au niciun sens (dar nici impreuna nu le-am gasit rostul).
E o carte pe care o citesti daca te plictisesti chiar ENOOOORRRRMMM!

Ma mir ca am terminat-o.Mie personal mi se pare ca romanul acesta se constituie din intamplari pe care naratoarea si le aminteste brusc (nu e un lucru rau, dar trebuie sa ai maiestria de a le aseza pe foaie1) si apoi trece la alta amintire lasand in aer ce povestea inainte.Singurele constante sunt membrii familiei.

Nu mi-a placut ca nu are ceva fix in roman de care sa te agati.Nu are final fericit.Nu are final trist.E un final ciudat.Personajul are vreo treizeci si ceva de ani si un iubit mult mai tanar( introdus in scena foarte brusc, si nu e prea bine conturat-mi se pare aiurea mai ales ca e personajul cu care ramane la final de roman si nu are o forma concreta- cititorul nu stie cum "sa-l ia" pe acest tip) cu care se duce la o petrecre si se termina cu cei doi plecand de la petrecere,iar Sophie spune ceva de genu:"Asta sunt eu.Am o viata asa cum ati citit dar mie imi place".Ei bine mie si poate altora nu le place.Scriitoarea trebuia sa-si dea silinta mai mult!

Astept si alte pareri.

XOXO

Un comentariu:

Anonim spunea...

oau,ti-ai pierdut timpul pe bune:D.Ma intreb cum poate sa primeasca numa laude un roman atat de prost conturat,sau americanii is atata de incuiati mintal.Oricum imi place sinceritatea ta :D.