23.12.12

GAROSUGIL- o strada de marca in inima Seoulului



Este o strada bizara, dar in acelasi timp placuta si interesanta, situata in Sinsa-dong si reprezinta ”locul unde trebuie sa fi” si ”locul unde sa fi vazut” pentru trendsetter-ii si fashion guru-isitii din Seoul. Acest mini-cartier castiga tot mai multa recunoastere la nivel mondial si din ce in ce mai multe branduri cu renume sunt in competite pentru a inchiria spatii pe una dintre cele mai trendy promenade din Seoul.


Asa cum moda se schimba de-a lungul anilor, asa si zonele cele mai populare si trendy din Seoul  sunt in continua schimbare. In timpul anilor ’60 si ’70 tinerii din Seoul se inghesuiau inspre Jongno si Myeong dong in Gangbuk (partea de nord a Hangang (Raul Han)). Aceste zone erau sinonime cu muzica cantata la chitara, moda retro si libertatea literaturii. Anii ’90 au reprezentat apogeul  locului numit Apgujeong din Gangnam (sudul Hangang) “locul unde sa fi” pentru viata de noapte, shopping de mare calitate si restaurante fancy.  Dar astazi, daca intrebi orice tanar din orasul Seoul iti va spune ca locul cel mai ravnit in  care sa fi si sa fi vazut este fara dar si poate Garosugil, din vecinatatea Gangman din Sinsa-dong.
Garosugil inseamna “trei-strazi-aliniate” si se intinde intre statia Sinsa si statia Apgujeong. Adresa oficiala este Dosan-daero buk 5-gil, dar este mai popular numele de Garosugil mai ales ca aici cresc copacii ginkgo care sunt insiruiti de-a lungul strazii de aproape 700 de  metri lungime, care ii confera acestui loc trendy o imagine frapanta.

Copacii ginkgo au fost plantati la inceputul anilor ’80 ca parte a Saemaeul Undong, un proiect de reabilitare a zonei. Atunci au inceput sa se deschida aici galerii de arta si magazine de antichitati, conferind strazii o alura artistica. La sfarsitul anilor ’90 multe dintre galeriile de arta au inceput sa fie mutate in astazi faimosul Insadong, iar in locul lor au aparut agentii si ateliere de design. Apoi, multi tineri artisti si-au deschis propriul atelier si designeri ai industriei de moda si-au lansat brandurile. Si astfel, cu trecerea anilor, acest loc a devenit cunoscut ca si “Strada Designerilor”.

Sarm Boem

In zilele noastre, Garosugil  adaposteste un numar impresionant de cafenele, restaurante, baruri cu terasa fiecare si multe magazine de moda, toate parca unite intre ele cu scopul de a crea locul ideal de intalnire al tinerilor. In timp ce despre alte zone din Gangman se spune ca sunt moderne si fancy, Garosugil aduce un farmec  boem cu ale sale restaurante si cafenele in aer liber si multimea de boutique-uri. Exteriorul cladirilor aici, este diferit de alte districte cu magazine din Seoul. Multe dintre magazinele de imbracaminte au o sclipire aparte- boutique-uri stilate cu intrari luminoase si vitrine largi in stil francez sunt toate aliniate de-a lungul strazii impeuna cu brunch-café-urile de pe trotuare si iti dau impresia ca te afli in Paris sau New York- SoHo.


Magazinele pun la dispozitia clientilor sai haine si genti ultimul trend, iar pentru aceia care sunt cumparatori priceputi in ale modei exista acele boutique-uri ale designerilor care se lauda cu o gama de imbracaminte si incaltaminte realizate la comanda. Vanzatori stradali  isi desfasoara gheretele cu haine stil vintage sau accesorii handmade.
Vizitatorii vin aici pentru cumparaturi, dar multi vin si numai pentru cafenelele uncie, de negasit nicaieri altundeva in Seoul. Deserturi delicioase care se pot gusta in Garosugil sunt prajiturele in culori pastel, tarte si briose cu fructe si un desert din fasole rosie coreeana pe cuburi de gheata, numit patbingsu. Interiorul restaurantelor aduc si ele un stil unic si bizar, pastrand reputatia zonei, insa de cele mai multe ori cei care vin aici prefera sa stea pe terasele de pe trotuar, unde pot sa vada pe altiisi sa fie vazuti de altii. Chiar si cand vremea e rece, tinerii fete si baieti stau afara cu paturi calde si inconjurati de radiatoare.





“Strada Antena” pentru fashion brandurile mondiale

Garosugil este o zona relativ tanara a orasului Seoul. A devenit faimos doar de cativa ani printre trendsetter-ii din Seoul, dar s-a raspandit foarte repede ca fiind locul cel mai trendy din Seoul. Industria modei, nationala si internationala a inceput sa recunoasca acest fapt. Atat pentru brandurile din industria modei de pe plan national si international cat si pentru brandurile cosmetice, Garosugil este sinonim cu “strada antena”, o strada unde poate fi testata tendinta evolutiva a consumatorilor. In decembrie 2011, marele brand  american Fossil si-a deschis primul magazin pe o strada, in Asia.

“Coreea de Sud este promovata ca fiind tara care impune trendul in Asia, iar Garosugil este locul unde vin toti impatimitii modei “ spune Lee Soyeong, managerul  Fossil in Coreea de Sud, adaugand ca “Un magazin pe aceasta strada are o nemasurabila valoare pentru industria ceasurilor de marca”.
Marci de renume precum Massimo Dutti si Forever21  si-au deschis pe aceasta strada magazine anul trecut (2011), iar Zara si Lacoste sunt alte nume care se pregatesc sa invadeze Garosugil.



Text preluat si tradus de cielle din revista ~Korea Cluture&People~

Niciun comentariu: